Het luciferzakje, het schoenzolenzakje en het aanmaakblokjeszakje.

Een paar weken geleden zocht ik stoffen zakjes om wat kleine spulletjes in te doen. Van die spullen die altijd rondslingeren of in een bakje gewoon te veel ruimte innemen. Dingen als paspoorten, zaklampen, kleine flesjes olie, naaispulletjes, haarbandjes, kabeltjes en sieraden, onder meer. In de winkels hier hadden ze niets naar mijn zin, maar op etsy natuurlijk wel. Ik twijfelde tussen een aantal verkopers en tussen stevige zakjes met een rits of linnen zakjes met een koord. Ik stopte alles in mijn winkelmandje.

Ik besloot uiteindelijk die van Organized Mess te kopen. En natuurlijk liep er tijdens het betalen, iets spaak. ‘Etsy has hiccups’, las ik en onderaan stond dat je veilig de pagina kon vernieuwen. Dat deed ik, en hoe het kwam, kwam het maar opeens was alles in mijn winkelmandje afgerekend. ALLES!

Wel pokke. De man, via wiens mailadres deze paypalbetalingen lopen vroeg wat ik in vredesnaam had gekocht bij etsy, etsy, etsy, etsy en etsy. etsy.

Uuuh.

Heel. veel. zakjes. Dus. Plus de tas voor mijn moeders verjaardag. En een sjaal, maar die had ik nodig, want kouwe nek zonder.

Ik vond het ook weer zo rot om bestellingen te annuleren bij kleine ondernemers met wat vooral lijkt op een flauwe smoes om onder een bestelling uit te komen. Dus ik besloot de dingen maar gewoon te laten komen. De linnen zakjes zijn leuk voor kleine cadeautjes en voor de rest van de zakjes vind ik wel een doel. Dacht ik.

Maar nu heb ik alles in zakjes gestopt wat ik redelijkerwijs in zakjes kan stoppen. Van voorbehoedsmiddelen tot make up, pleisters en van losse knutselrommeltjes tot koekvormpjes. En dan moet de bestelling die ik als enige echt wilde plaatsen, nog komen. De man plaagt me er al mee. De reservelampen, in het reservelampenzakje zeker? Mijn schroeftol, heb je daar ook een zakje voor? (goed idee trouwens!)

Waah! Ik heb te weinig spullen 😉

Toch ben ik er heel erg blij mee, want het ziet er echt heel mooi en opgeruimd uit. Alles. En het neemt inderdaad veel minder plek in. Bijna lege kasten en geen rondslingerende spulletjes meer, woohoo! Straks heb ik alleen nog een stuk of 8 rondslingerende reservezakjes. Misschien moet ik daar ook nog een zakje voor kopen, zodat ze netjes opgeruimd zijn.

13 gedachten over “Het luciferzakje, het schoenzolenzakje en het aanmaakblokjeszakje.

  1. LOL!!!!!! Gelukkig heb je geen zakjes allergie. Ik ga nu zitten wachten op je stukje over minder zakjes. (Maar hej, alles om de kleine doe het zelf ondernemers aan de gang te houden ❤) Helena

    Like

  2. Ik ben al tijden op zoek naar die kleine stoffen zakjes voor van alles!~Als je teveel heb en ze kwijt wilt neem ik wat over van je. Ga je nu op elk zakje borduren wat erin zit?

    Like

  3. Ik ben echt een oen met de naaimachine, maar zakjes (knikkerzak) zakjes voor lavendel (uit de tuin) ed maak ik gewoon zelf. Van een stuk stof wat ik koop, heb of regel vanuit een rugpand van een overhemd of kussenhoes. Echt zo makkelijk!

    Like

  4. Oh lol!! Een huis zonder spullen, maar tig zakjes, haha. Nou, ik hoop op veel kinderverjaardagen (vriendjes, vriendinnetjes) voor je. Iets leuks er op stempelen en je hebt een prachtige etui, knikkerzak, etc. Ik vind ze er zo blanco ook prachtig uitzien overigens.

    Like

Reacties zijn gesloten.